ID: 5249
Nederlandse Spoorwegen Boek Treinstel DD-AR 1991- 2014
€20,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Mocht iets niet duidelijk zijn, mail me gerust.
Boekwerk Materieelgids DD-AR 1994.
Rijk geïllustreerd; 144 pagina's; Groot formaat, circa 21,5 cm x 30 cm.
Het boekwerk is een materieelgids, bedieningsvoorschrift en storingsgids tegelijk.
De eerste en laatste afbeelding in de advertentie is van het internet 'geplukt', alle verdere afbeeldingen betreffen het hier aangeboden Boekwerk.
Het DubbeldeksAggloRegiomaterieel (DD-AR) is een materieelserie van de Nederlandse Spoorwegen. De naam AggloRegio komt van een nooit ingevoerde benaming voor stoptrein.
Tussen 1991 en 1994 werden 258 dubbeldeksrijtuigen gebouwd door de firma Talbot in Aken. De rijtuigen zijn onderverdeeld in de series DDM-1, DDM-2 en DDM-3.
In 1996, 1997 en 1998 werden 50 motorrijtuigen van de serie mDDM gebouwd, die de meeste treinstammen aandreven. Voor de overige treinstammen werden 29 elektrische locomotieven van de serie 1700 gebruikt. Oorspronkelijk waren het er 81, voor alle treinstammen.
In 2010 is NedTrain begonnen met de modernisering van het grootste deel van het DD-AR-materieel, dat aan de stoptreindiensten zou worden onttrokken om Intercitytreinen te gaan rijden. In totaal 240 rijtuigen, waaronder alle 50 motorrijtuigen, waren in juni 2013 verbouwd.
Hiermee zijn 50 treinstammen (30 vierdelige en 20 zesdelige) gevormd. De eerste stam, genummerd 7501, had in 2011 gereed moeten zijn, maar maakte pas in december 2011 zijn eerste proefritten. Sinds maart 2012 zijn de eerste treinstellen in dienst. Het overige DD-AR-materieel en de locomotieven uit de 1700-serie die gebruikt werden voor DD-AR-materieel, werden terzijde gesteld.
Een deel van de terzijde gestelde DD-AR's kregen sinds 17 maart 2014 een revisiebeurt om vanaf eind 2014 als reservematerieel ingezet te kunnen worden. Het ging hierbij om 19 stammen in de volgende samenstelling: een locomotief serie 1700 + 2 tussenrijtuigen + 1 stuurstandrijtuig. Sinds eind 2014 komen de rijtuigen die niet in een DDZ zijn veranderd langzaam maar zeker weer terug in de dienst.
Inhoudsopgave.
- Afbeelding stuurtafel loc 1700.
- Afbeelding stuurtafel stuurrijtuig.
- Trefwoordenlijst.
- Overzicht van verstrekking.
- Gebruiksaanwijzing.
I: Storingen.
II: Gereedmaken en wegzetten.
III: Remmen.
IV: Rijden, rangeren en slepen.
V: Bepalen maximum snelheid getrokken reizigers-/leegmaterieeltreinen.
VI: Handleiding Hoofdconducteur.
Afbeeldingen.
Boek mag weg voor 20,00 euro.
Kan bij mij thuis opgehaald worden, maar kan ook toegezonden worden.
Eventueel bijkomende verzendkosten bedragen 4,00 euro.
Spaar verzendkosten, en kijk ook eens bij mijn andere advertenties.
Boekwerk Materieelgids DD-AR 1994.
Rijk geïllustreerd; 144 pagina's; Groot formaat, circa 21,5 cm x 30 cm.
Het boekwerk is een materieelgids, bedieningsvoorschrift en storingsgids tegelijk.
De eerste en laatste afbeelding in de advertentie is van het internet 'geplukt', alle verdere afbeeldingen betreffen het hier aangeboden Boekwerk.
Het DubbeldeksAggloRegiomaterieel (DD-AR) is een materieelserie van de Nederlandse Spoorwegen. De naam AggloRegio komt van een nooit ingevoerde benaming voor stoptrein.
Tussen 1991 en 1994 werden 258 dubbeldeksrijtuigen gebouwd door de firma Talbot in Aken. De rijtuigen zijn onderverdeeld in de series DDM-1, DDM-2 en DDM-3.
In 1996, 1997 en 1998 werden 50 motorrijtuigen van de serie mDDM gebouwd, die de meeste treinstammen aandreven. Voor de overige treinstammen werden 29 elektrische locomotieven van de serie 1700 gebruikt. Oorspronkelijk waren het er 81, voor alle treinstammen.
In 2010 is NedTrain begonnen met de modernisering van het grootste deel van het DD-AR-materieel, dat aan de stoptreindiensten zou worden onttrokken om Intercitytreinen te gaan rijden. In totaal 240 rijtuigen, waaronder alle 50 motorrijtuigen, waren in juni 2013 verbouwd.
Hiermee zijn 50 treinstammen (30 vierdelige en 20 zesdelige) gevormd. De eerste stam, genummerd 7501, had in 2011 gereed moeten zijn, maar maakte pas in december 2011 zijn eerste proefritten. Sinds maart 2012 zijn de eerste treinstellen in dienst. Het overige DD-AR-materieel en de locomotieven uit de 1700-serie die gebruikt werden voor DD-AR-materieel, werden terzijde gesteld.
Een deel van de terzijde gestelde DD-AR's kregen sinds 17 maart 2014 een revisiebeurt om vanaf eind 2014 als reservematerieel ingezet te kunnen worden. Het ging hierbij om 19 stammen in de volgende samenstelling: een locomotief serie 1700 + 2 tussenrijtuigen + 1 stuurstandrijtuig. Sinds eind 2014 komen de rijtuigen die niet in een DDZ zijn veranderd langzaam maar zeker weer terug in de dienst.
Inhoudsopgave.
- Afbeelding stuurtafel loc 1700.
- Afbeelding stuurtafel stuurrijtuig.
- Trefwoordenlijst.
- Overzicht van verstrekking.
- Gebruiksaanwijzing.
I: Storingen.
II: Gereedmaken en wegzetten.
III: Remmen.
IV: Rijden, rangeren en slepen.
V: Bepalen maximum snelheid getrokken reizigers-/leegmaterieeltreinen.
VI: Handleiding Hoofdconducteur.
Afbeeldingen.
Boek mag weg voor 20,00 euro.
Kan bij mij thuis opgehaald worden, maar kan ook toegezonden worden.
Eventueel bijkomende verzendkosten bedragen 4,00 euro.
Spaar verzendkosten, en kijk ook eens bij mijn andere advertenties.